Saturday 24 November 2012

Tenggelam Dalam Khabar Palestin!


Sahabat, sebagai muqaddimah mari bersama kita hayati sabda Rasulullah s.a.w yang terakam kemas pada 1400 tahun yang lampau :
"Kelak, umat-umat lain akan mengerumuni kalian seperti orang-orang lapar mengerumuni hidangan mereka...
Salah seorang bertanya :
Adakah kerana bilangan kita sedikit pada ketika itu?
Rasulullah menjawab :
Tidak, pada ketika itu bilangan kalian ramai, namun kalian adalah seperti buih dilautan... 
Allah akan menghilangkan perasaan takut dari hati musuh kalian dan Allah akan mencampakkan "Wahn"  ke dalam hati kalian...
Salah seorang mereka bertanya :
Apa itu "Wahn" wahai Rasulullah? 
Nabi s.a.w menjawab :
Cintakan kehidupan dan membenci kematian"
(Riwayat Abu Daud dan Ahmad)

Bumi Al-Quds kembali berdarah, diratah rakus oleh si anjing yahudi! Serangan bertalu-talu tanpa belas ihsan pastikan merobek hati-hati ummat islam seantero dunia. Daging saudara muslim kita dilapah kejam, dibunuh, diseksa bahkan dicincang lumat-lumat! Runtun sekali hati ini melihat si kecil berjuang mempertaruhkan nyawa , cukup mengerti tentang kewajipan membela maruah islam, dan masih tersenyum saat jasad bermandikan darah. Wanita-wanita yang tangannya lembut menghayun buaian tidak gentar menghadapi musuh Allah, masih utuh berdiri walau telah hilang kedua belah kaki! Pemuda dan sang tua mengorbankan segalanya demi kepentingan Al-Aqsa, anak isteri dan sahabat sehabis tenaga... sehingga hancur luluh jasad mereka. Aku terfikir mengapa di Palestin, Syiria, Rohingya yang menjadi mangsa,bukan Malaysia? Selesa...aman dan nyaman sekali disini, tapi pada hakikatnya kita sudah lama dijajah dan "dibunuh"! Dijajah pemikiran dan perlakuan kita mencontohi Yahudi laknatullah, dibunuh islam dan iman yang sewajarnya bersama dalam diri setiap ummat Muhammad.


Bumi barakah Palestin mempunyai anak-anak kecil yang membesar dengan 30 juzuk Al-Quran didalam dada, memahami tentang jihad dan kewajipannya. Muslimahnya sentiasa tegar memelihara aurat walau dalam apa jua keadaan, dikurniakan rahim untuk melahirkan mujahid mujahidin penegak agama, dan lelaki yang dipasak kukuh aqidahnya bahkan mereka telah mewakafkan seluruh kehidupan mereka kepada perjuangan Islam, jelas terbukti mereka mulia, mereka gah demi islam. Aku cukup teruja membaca kisah tentera-tentera Allah di bumi Palestin. Jauh sekali perbezaan peraturan, latihan dan tarbiyyah mereka berbanding dengan FRU sebagai tulang belakang pertahanan Malaysia.


(Jom kenali Brigade Izzuddin al Qassam / " Briged Al-Qassam ".
Peraturan " Briged Al-Qassam ".

 "Peraturan kami yang paling ketat ialah setiap tentera mesti solat lima waktu sehari secara berjemaah," ujarnya.

 Briged ini juga terkenal dengan roket Al-Qassam, roket artileri buatan sendiri yang dikeluarkan dalam tiga model sepanjang tahun 2001 hingga 2011. Roket itu ditembak dari Gaza dan sering membawa kemusnahan yang dahsyat sehinggakan media Israel menggelarkan setiap roket yang memasuki Semenanjung Barat sebagai Qassam.

Sesudah sesi latihan itu, kesemua askar tersebut berkumpul dan bersujud syukur - satu amalan penting setiap kali sesudah satu peperangan melawan tentera Zionis.
  Penulis terkejut apabila mereka membuka topeng hitam mereka, kesemuanya mempunyai muka bersih dan bersinar, jelas nampak keikhlasan untuk menjadi tentera Islam yang tidak takut mati.
Salah seorang tentera bertanyakan negara asal penulis dan apabila disebut Malaysia, beliau menjawab: "Tanah ini milik kamu juga."
 Jawapannya membuat penulis terkedu kerana maknanya sangat mendalam.)- FB



Aku amat berbangga dengan saudaraku disana, ketabahan dan kekuatan yang luar biasa hebat hasil taqwa dan tawakal yang tinggi kepada Allah. Kekuatan yang ada pada mereka seharusnya kita cuba contohi. Sahabat... mencontohi mereka pasti menangih mujahadah yang tinggi. Wajib keatas kita merasa malu dan hina andainya hari ini kita masih bergelak ketawa dan bersenag lenang diatas penderitaan orang lain, tamsilannya masih berurusan dengan pihak yahudi laknatullah. Tidak mahu aku bangkitkan isu perjanjian, Felda, MC Donald dan sekutu dengannya jika masih ada diantara kita yang tidak cakna dengan isu "adik beradik dan keluarga" sendiri bahkan lebih teruk ada yang masih tidak tahu menahu langsung soal MARUAH KITA DIPIJAK! 

Andai hari ini kita tidak mampu untuk menangis bersama tangisan mereka, bayangkanlah yang kita berada di tempat mereka. Rasai sejenak keperitan tusukan hati angkara musuh Allah, Israel yang tidak akan pernah redha pada Islam. Cinta mereka dirampas! Ayah dan ibu dibunuh kejam, anak-anak kecil ini hilang tempat bermanja, bergantung hidup, sehingga nyawa mereka turut direnggut! Setiap saat merasa kesakitan menanggung beban ngri, bernafas dalam ketakutan dan kesedihan. Tataplah wajah anak-anak Palestin sedalam-dalamnya. Ketahuilah, mereka juga seperti kita,memiliki mimpi dan impian, namun mimpi dan impian mereka telah hancur ditangan Anjing Yahudi Laknatullah. 


Ini bukan lembu yang dilapah dagingnya, bukan juga mat rempit yang mati dijalanan dan tidak sesekali pemuda pemudi yang terjun dari bangunan akibat putus cinta dan harapan. Mereka anak Palestin yang berhati suci tanpa secalit dosa dan noda.
Namun...
APA PERANAN KITA???
Peranan kita adalah dengan membina kesatuan dan kekuatan ummat, berdoa untuk mereka didalam qiamullai. Jangan ditambah lagi dengan dosa dan maksiat kita kepada Allah, bimbang jika ia menjadi asbab terhijabnya permintaan kita.
Teruskan berd0a. Teruskan berdemo. Teruskan memboikot. Teruskan menyebarkan kesedaran dan kempen. Teruskan mengutip dan memberi derma. 
Teruskan memberi ancaman dan amaran...Teruskan segala2nya!

Agar suatu hari nanti, bila ALLAH bertanya pada kita,
"Apa yang kamu buat apabila saudara seagamamu dizalimi di (Gaza)Palestin,Syria, Rohingya, Burma,dan di seluruh pelusuk muka bumi?"
 Setiap orang pasti ada jawapan masing-masing.
Ayuh fikir sejenak,apakah kita memang punya jawapan sebagai pembela???
Atau hanya sang muslim yang pengecut berdiam diri melihat daging saudara diratah & dilapah???
"Menyumbang dan membantu Palestin samalah seperti kita membantu menyalakan lampu-lampu di Masjid Al-Aqsa." ~Assalamualikum, Tv Al-Hijrah.


TIitisan air mata, sebak dan sesaknya penderitaan mereka membuatkan aku semakin cinta pada Islam, semakin sayang pada perjuangan islam dan semakin kasih pada anak-anak pejuang Islam. Sahabat-sahabat... bangkit!
"Bila mana kemenangan itu semakin hampir maka semakin bertambahlah ujian, sehingga apabila muslimin itu sampai ke satu tahap ujian yang paling berat dalam hidup. Maka pasti datanglah pertolongan ALLAH pada satu masa keadaan yang tidak disangka-sangka oleh orang muslimin walaupun orang-orang kafir." {Pakar sejarah & pemikir Islam Dr Raghib As-Sarjani}

3 comments:

  1. sdihnyaaa...smntra mrka dsana sdg bdka n mlwan yahudi kta dsini msih lg blh gelak ktwa..ya allah....sdih sgt....yahudi amat kjam thdap islam...;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALLAH...ALLAHUMMA ALAIKA BILYAHUDI.
      "KEMENANGAN SEMAKIN HAMPIR!"

      Delete
  2. semuanya salah nenek moyang orang palestine berperang saudara sampai yahudi masuk n ratah tanah mereka sesuka hati .

    ReplyDelete